3D Secure – Bezpieczne płatności w internecie

Co to jest usługa 3D Secure?

Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?

Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.

Zakupy kartą w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby. Poznaj i wybierz najwygodniejszy dla siebie:

  • w aplikacji SGB Mobile (tylko klienci indywidualni)
  • poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku.

Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Twojego Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.

Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.

Aktywacja usługi 3D Secure

Usługa jest automatycznie włączana przy aktywacji karty.

Płatności kartą w internecie z 3D Secure szybko i bezpiecznie potwierdzisz w aplikacji mobilnej SGB Mobile. Zobacz jakie to proste!

Aktywacja potwierdzania płatności 3D Secure w SGB Mobile

  • Wybierz swoją kartę w aplikacji.
  • Wybierz przycisk „Więcej akcji”.
  • Wybierz „Aktywuj potwierdzanie transakcji za pomocą 3D Secure”.
  • Po pojawieniu się informacji o aktywacji, wybierz opcję „Aktywuj”.
  • Potwierdź aktywację PIN-em do aplikacji mobilnej.

W ten sam sposób możesz w każdej chwili wyłączyć usługę 3D Secure.

Potwierdzanie płatności

Jeśli nie jesteś zalogowany do aplikacji:

  • Podczas płatności w internecie dostaniesz na swój telefon powiadomienie z aplikacji SGB Mobile – kliknij w nie.
  • Uruchomi się aplikacja SGB Mobile. Zaloguj się do aplikacji wybraną metodą logowania.
  • Zobaczysz szczegóły swojej transakcji. Jeżeli wszystko się zgadza, wciśnij „Potwierdź”.
  • Transakcja została potwierdzona.

Jeśli jesteś zalogowany do aplikacji:

  • Podczas płatności w internecie zostaniesz przeniesiony do ekranu SGB Mobile ze szczegółami transakcji.
  • Jeżeli szczegóły transakcji są prawidłowe, wybierz opcję „Podaj PIN”, wprowadź PIN do aplikacji i wciśnij „Potwierdź”.
  • Transakcja została potwierdzona.

Zablokowanie usługi 3D Secure

Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie o godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana i kolejne płatności będą możliwe.

Jak odblokować usługę 3D Secure

Jeśli nie udaje Ci się zapłacić kartą w sklepach internetowych, które obsługują usługę 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Karty obsługiwane przez usługę 3D Secure

Karty dla klientów indywidualnych, za wyjątkiem kart przedpłaconych  – transakcje potwierdzasz odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS) lub w aplikacji mobilnej SGB Mobile.

Transakcje kartami przedpłaconymi potwierdzasz jedynie odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS).

Karty dla klientów firmowych – transakcje potwierdzasz odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS).

Dowiedz się więcej:

Pytania i odpowiedzi dot. płatności kartą z usługą 3D Secure. 

Klienci posiadający kartę kredytową (BIN 428576; 459031; 543625; 543647; 524891; 552683; 533578; 533912), charge (BIN 548004; 552600) i przedpłaconą (BIN 518849), nadal muszą dokonywać jednorazowej rejestracji karty oraz nadać hasło stałe.

Rejestracja kart – link